Un nou segment de cale ferată a fost pus în funcțiune joi între Bârzava și Vărădia, pe magistrala 200, care leagă Aradul de Deva. Acest proiect, finalizat după aproape opt ani de lucrări, include infrastructuri moderne, printre care două poduri peste râul Mureș, un tunel și pasaje rutiere.
Trenurile vor circula inițial cu 120 km/h, dar pe viitor vor putea atinge 160 km/h, reducând timpii de parcurs pe acest coridor. Tronsonul modernizat, cu o lungime totală de aproape 16 km, este echipat cu sistem de centralizare electronică și beneficiază de 25 de lucrări de artă, precum și de șapte construcții civile.
Unul dintre punctele cheie ale proiectului este tunelul Bata, construit pe malul stâng al Mureșului, cu o lungime de 603 de metri. De asemenea, a fost introdus un nou punct de oprire la Lalasinț, iar stația Vărădia a fost modernizată, fiind dotată cu o clădire nouă și o pasarelă pietonală.
Pe prima linie, unde încă se finalizează lucrările, circulația va fi reluată în aproximativ două luni, odată cu reconfigurarea căii ferate în zona stației Vărădia. Aceste investiții îmbunătățesc semnificativ capacitatea de transport și siguranța pe una dintre principalele magistrale feroviare din vestul României.