Producătorii chinezi de autovehicule electrice au început să investească mai mult în fabrici din afara granițelor decât în cele din țară, o premieră în ultimul deceniu. Această tendință marchează o schimbare strategică majoră, determinată atât de competiția acerbă de pe piața internă, cât și de creșterea barierelor vamale și a rezistenței regulatorii în unele țări.
Potrivit unui studiu recent, investițiile anunțate în unități de producție externe au depășit, pentru prima dată, cele destinate expansiunii interne. Aproape trei sferturi din aceste fonduri au fost alocate construcției de fabrici de baterii, dar și proiectele de asamblare finală a autovehiculelor înregistrează o creștere accelerată.
Industria auto chineză a înregistrat o scădere dramatică a investițiilor interne în producție față de anii anteriori. În schimb, afacerile transfrontaliere de mare amploare, unele depășind sute de milioane de dolari, au propulsat sectorul auto pe locul doi în topul investițiilor externe chineze în ultimul trimestru.
Această relocare a producției este văzută ca o tactică pentru a atenua tensiunile comerciale și pentru a câștiga un tratament favorabil din partea autorităților din țările gazdă. Mai multe proiecte majore au trecut deja de la fază de anunț la cea operațională. Marile companii și-au deschis recent unități de producție în țări precum Brazilia și Franța, marcând o prezență fizică tot mai puternică pe continente străine.
Exporturile masive de vehicule electrice fabricate în China continuă să sporească semnificativ, depășind cu mult performanța anului trecut și consolidând poziția țării ca un jucător global de prim rang în această industrie.