Hidroelectrica anticipează tranzacții online de peste un miliard de euro în următorii patru ani

Hidroelectrica a inițiat o procedură de licitare pentru serviciile de plată online a facturilor de energie prin intermediul aplicației iHidro și a site-ului propriu. Procesul va acoperi o perioadă de patru ani, pe măsură ce numărul tranzacțiilor digitale înregistrează o creștere semnificativă, conform unui anunț publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Începând cu luna noiembrie a anului trecut, când a fost lansat serviciul de plată electronică, compania a înregistrat o creștere substanțială a utilizării acestuia. Astfel, ponderea plăților online a crescut de la 34,5% la începutul anului până la peste 50% în luna iulie. De asemenea, volumul sumelor achitate prin intermediul platformei digitale a crescut de aproape trei ori față de începutul anului, iar până la sfârșitul acestui an, se estimează o creștere de cinci ori.

Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din România, care oferă cele mai competitive prețuri după liberalizarea pieței, atrage un număr tot mai mare de clienți. Compania a depășit deja pragul de 800.000 de utilizatori, atât casnici, cât și companii.

În următorii patru ani, valoarea totală a tranzacțiilor online este estimată la peste 5,08 miliarde de lei (echivalentul a peste un miliard de euro). Firmele care vor adjudeca contractul vor încasa comisioane în valoare de peste 19,8 milioane de lei.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 8 septembrie 2025, iar în aceeași zi vor fi deschise propunerile primite. Acest pas urmărește modernizarea și eficientizarea proceselor de plată, în concordanță cu tendințele actuale ale digitalizării serviciilor financiare.