În prima jumătate a anului 2025, Dacia Sandero, modelul cel mai vândut în Europa în 2024, a înregistrat o scădere de 8% față de aceeași perioadă a anului precedent, ajungând la 151.000 de unități livrate. Un factor semnificativ care a influențat această evoluție a fost amânarea programului Rabla în România, potrivit unui reprezentant al producătorului auto.
La nivel global, Dacia a vândut 356.084 de vehicule în primele șase luni ale anului, în scădere ușoară (-0,7%) comparativ cu 2024. Această situație se datorează parțial faptului că noua generație Duster este comercializată în Turcia sub sigla Renault.
Frank Marotte, director de vânzări și marketing al mărcii, a menționat că obiectivul pentru 2025 este de 700.000 de unități, comparativ cu 674.000 în 2024, dar a recunoscut că condițiile pieței rămân dificile. „Este complicat să faci previziuni în acest context”, a afirmat el.
Sandero, care reprezintă peste 40% din totalul vânzărilor Dacia, a înregistrat o scădere de aproape 10% în primele șase luni. Un factor-cheie a fost performanța slabă în Franța și Italia, piețe tradițional puternice pentru marcă, dar și impactul amânării Rabla în România. „Programul, care trebuia să înceapă la începutul anului, a fost mutat în a doua jumătate, iar acest lucru s-a simțit”, a explicat reprezentantul companiei.
Programul Rabla a fost suspendat în iunie, iar noul guvern a anunțat că va fi relansat cu un buget redus și subvenții mai mici pentru mașinile electrice.
Pe lângă Sandero, Duster a înregistrat 108.000 de vânzări, iar Spring, modelul electric, aproape 20.000. Bigster, cel mai recent lansament al mărcii, a atras peste 17.000 de clienți, cu 38.000 de comenzi înregistrate. Majoritatea cumpărătorilor au optat pentru versiunea hibridă.
În Europa, Dacia a crescut ușor (+1,1%), ajungând la o cotă de piață de 4,5%. Hibridele au reprezentat 17% din totalul vânzărilor în prima jumătate a anului.