Unul dintre pionierii Tesla, Martin Eberhard, și-a exprimat dezamăgirea față de direcția pe care a luat-o compania sub conducerea lui Elon Musk, criticând în special designul controversat al camionetei electrice Cybertruck. Într-un interviu recent, Eberhard a comparat vehiculul cu un „tomberon”, subliniind că Tesla ar fi trebuit să se concentreze pe mașini accesibile, nu pe modele extravagante.
Deși Elon Musk este adesea asociat cu fondarea Tesla, adevărul este că compania a fost lansată în 2003 de Eberhard și Marc Tarpenning. Musk s-a alăturat mai târziu, în 2008, devenind CEO. Relațiile dintre fondatorii originali și Musk nu au fost întotdeauna line, Eberhard ajungând chiar să-l dea în judecată pe miliardar în 2009. Conflictul s-a încheiat printr-o înțelegere care i-a permis lui Musk să fie recunoscut oficial ca cofondator.
În interviul acordat unei creatoare de conținut auto, Eberhard a regretat că Tesla a abandonat planurile de a produce mașini electrice ieftine, optând în schimb pentru proiecte precum Cybertruck. „Lumea are nevoie de vehicule accesibile, nu de camionete care arată ca niște tomberonuri”, a spus el.
Tesla a promis în trecut un model electric la un preț de 25.000 de dolari, dar proiectul pare să fi fost abandonat în favoarea dezvoltării de robotaxi autonome. Musk a negat aceste informații, dar surse din interiorul companiei susțin că prioritățile s-au schimbat.
În ciuda criticilor, Eberhard a recunoscut că Musk a transformat Tesla într-un gigant industrial. „Mă bucur că ‘bebeul meu’ a supraviețuit și a devenit una dintre cele mai valoroase companii din lume”, a remarcat el. Totuși, a subliniat că meritul succesului SpaceX, altă afacere a lui Musk, revine în mare măsură echipei conduse de Gwynne Shotwell, președinta companiei.
Deși unele dintre afirmațiile lui Eberhard sunt dure, ele reflectă tensiunile dintre viziunile diferite asupra viitorului transportului electric. Între timp, Cybertruck continuă să genereze reacții împărțite, unii admirând designul său inovator, alții considerându-l prea radical.