Compania de stat Hidroelectrica, principalul producător de energie electrică din România, pregătește o amplă campanie de comunicare pentru a-și consolida poziția pe piața liberalizată. Valoarea estimată a proiectului, care va acoperi o perioadă de trei ani, se ridică la peste 14,8 milioane de lei, conform unui anunț publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Scopul acestei inițiative este creșterea vizibilității companiei în rândul consumatorilor, precum și promovarea serviciilor și facilităților oferite. Printre activitățile incluse în campanie se numără cercetări de piață, campanii TV și radio, materiale promoționale, conferințe, administrarea rețelelor sociale și chiar rebranding.
Licitația pentru selectarea partenerului care va gestiona această strategie de comunicare se va încheia la 1 septembrie 2025.
Concurență acerbă pe piața energiei
După liberalizarea completă a pieței de energie electrică de la 1 iulie, furnizorii au intrat într-o competiție intensă pentru atragerea clienților. Spre deosebire de perioada anterioară, când prețurile erau plafonate, acum consumatorii au libertatea de a alege oferta cea mai avantajoasă.
Hidroelectrica deține în prezent cele mai competitive tarife, cu un preț de 1,04 lei pe kWh, semnificativ mai mic decât alți furnizori tradiționali, care au oferte de până la 1,5 lei pe kWh. Unele companii, precum Nova Power & Gas, au început deja să ajusteze prețurile pentru a rămâne competitive.
Această mișcare a Hidroelectrica subliniază importanța strategiilor de marketing în contextul unei piețe dinamice, unde clienții au acum mai multe opțiuni decât oricând.